Kolme syytä, miksi call-to-action on tärkeä

  • Esimerkki call-to-action: Seuraa meitä somessa, seuraa tiliäni, lue lisää jne.

Call-to-actionilla (CTA), eli toimintakehotteella, on mahdollisuus motivoida yleisöä ottamaan askeleita tullaksesi asiakkaaksi. Call-to-action voi olla määräävä tekijä, miksi joku päätyy asiakkaaksesi. Usein kuulee muiden sanovan, että CTA on verkkosivustosi tai mainoskampanjasi tärkein ominaisuus. Eli et selvästikään halua tehdä sitä virhettä ja ohittaa CTA:n. Tässä kolme eri syytä, miksi se on tärkeä ominaisuus nettisivuillasi.

1. CTA:t motivoivat myyntikanavaasi

CTA:t ja myyntitunnelit kulkevat käsi kädessä. Toimintakehotukset toimivat siirtymisinä ostajan matkan vaiheiden välillä. Ne ohjeistavat käyttäjää, mitä seuraavaksi tehdään ja kehottavat käyttäjää ryhtymään välittömiin toimiin. Haluatko käyttäjän käyvän blogissasi, luovuttavan sinulle hänen yhteystietonsa, lataamalla e-kirjan tai tilaamalla sähköpostiluettelon, sinun on syytä sijoittaa toimintakehotus myyntitunneliisi. Käytä CTA:n parhaita käytäntöjä, kuten esimerkiksi “Hanki lisää vinkkejä” “tilauksen” sijasta.

Mitä helpommaksi teet ottamaan seuraavan askeleen, sitä enemmän ihmiset tekevät niin. CTA:t tarjoaa paremman käyttökokemuksen. Sen sijaan, että yleisösi alkaisi arvailemaan ja ihmettelemään etenemisestä, annat heille vastauksen silmäänpistävällä, värikkäällä painikkeella, joka ohjaa heidät seuraavaan ostoprosessiin. Olet antanut ostajille helpoimman reitin seuraavaan vaiheeseen, joten sinun ei tarvitse ratkaista etenemisongelmaa. Helpota sujuvaa ostoprosessia antamalla ihmisille mitä he haluavat.

2. Asiakkaat haluavat toimintakehotteita

Toimintakehotukset eivät ole vain tärkeitä yrityksille – asiakkaat haluavat ja odottavat niitä. Monet ihmiset ovat riippuvaisia ​​sivun lopussa olevasta CTA:sta siirtyäksesi seuraavaan vaiheeseen. He ovat lukeneet mainoskopion, ovat kiinnostuneita tuotteitasi tai palveluitasi kohtaan ja etsivät CTA-painiketta löytääkseen mitä tehdä seuraavaksi. CTA:n pois jättäminen voi hämmentää lukijoita ja vähentää mahdollisuuksiasi klousata kauppa. CTA-painikkeet antavat asiakkaille helpon tehdä mitä haluat.

Joissakin tapauksissa haluat, että brändisi on ennustettavissa. Ennakoitavuus tekee yrityksestäsi luotettavan. CTA on yksi ominaisuuksista, joka kannattaa olla mahdollisimman ennustettavissa ja intuitiivinen. Vierailijat etsivät “Soita nyt!” tai muuta CTA-painiketta. Ilman sitä he hämmentyvät ja pettyvät. Vahvat toimintakehotukset sosiaalisessa mediassa, verkkosivustoissa, videoiden lopettamisessa, kopioviestissä, digitaalisessa mainonnassa ja muualla ovat olennainen osa kampanjaa.

3. Ne lisäävät digitaalisen mainonnan menestystä

Digitaalisen mainonnan tarkoitus on lisätä jännitystä hyvää tuotetta tai palvelua kohtaan, kiinnittää kuluttajien huomiota ja kannustaa heitä tekemään kauppaa sinun kanssasi. Toimintakehotus on puuttuva palapelin pala, joka tehostaa mainoksen menestymistä. Ilman toimintakehotetta viestit jäävät viesteiksi. Sillä ei ole lopullista toimenpidettä, joka inspiroi asiakkaita ottamaan seuraavan askeleen.

Sinulla on usein vain yksi mahdollisuus tehdä hyvä vaikutus kohdeyleisöösi. Digitaalisen mainonnan kanssa ei ole aikaa tuhlattavaksi. Menetetty mahdollisuus voi johtaa siihen, että asiakkaat siirtyvät ostamaan samankaltaiset tuotteet tai palvelut kilpailijalta. Tästä syystä, korosta vahvaa, innostavaa toimintakehotuksen merkitystä markkinointitiimillesi mainoskampanjoiden luomisen aikana. Tee CTA:sta keskipiste mainostasi. Muuten olet vaarassa, että kampanjasi putoaa kuuroille korville.

verkko design työntekijä
Jarno Ylilehto
Yrittäjä
Ota haltuun myös sosiaalinen mediamme, jaamme viikottain kiinnostavaa sisältöä!