Verkkosivuprojekti käytännössä

Verkko Designin tuore asiakas Jukka kertoo tässä postauksessa, miten hänen verkkosivunsa rakentuivat yhteistyössä kanssamme. Olin jo ennen tämän verkkosivuprojektin alkua miettinyt kuinka hienoa olisi omistaa omat verkkosivut, ja tämä ajatus sai vauhtia ja konkretisoitui kun istuimme Villen kanssa alas miettimään tämän projektin toteutusta.  Tarve verkkosivuilleni syntyi, kun tiedostin ongelman siitä, että tällä hetkellä minulla on …

Verkkosivuprojekti käytännössä Lue lisää »

Mitä meille kuuluu? – Neljännesvuosikatsaus

Verkko Design perustettiin kevättalvella 2020 auttamaan yrittäjiä kasvattamaan näkyvyyttään verkossa. Ajatus tähän liiketoimintaan lähti minulta, kun tuttuni ryhtyi yrittäjäksi ja osti itselleen nettisivut. Nettisivut maksoivat 1000€ ja niiden laadussa oli hintaan nähden parantamisen varaa. Rehellisesti sanottuna kyseisen summan olisi voinut  käyttää  muuhunkin.  Näin tässä mahdollisuuden käyttää ammattitaitoani ja päätin auttaa mahdollisimman montaa yrittäjää kasvattamaan näkyvyyttään …

Mitä meille kuuluu? – Neljännesvuosikatsaus Lue lisää »

Facebook-mainonta ja myyntitunneli

Facebook ja myyntitunneli Kaikkihan tietävät nykyään, että yrityksen pitää olla somessa, jotta se voidaan löytää. Somealustoilla mainonta on hyvä keino kasvattaa oman yrityksen näkyvyyttä ja myyntiä, mutta somessakin tarvitsee olla strategia. Pelkkä summittainen postailu ei riitä. Sekään ei ole optimaalista tuottaa mahdollisimman paljon sisältöä eri kanaviin, jos ei ole tiedossa, että mitä kaikella sisällön julkaisemisella …

Facebook-mainonta ja myyntitunneli Lue lisää »

Pienyritysten yleisimmät virheet verkkosivustolla

Kaiken siirtyessä kohti digitalisaatiota on selvää, että nettisivutkin tulisi olla laadukkaat. Huonot nettisivut eivät ole enää vaihtoehto. Heikot nettisivut ajavat potentiaaliset asiakkaat pois, joka tarkoittaa sitä, että heidän ostorahansa päätyvät jollekin muulle. Siksi on tärkeää luodessa omia nettisivuja, että siihen käytetty apumateriaali on laadukasta. Heikot ohjeistukset johtavat heikkoihin tuloksiin ja sama toisinpäin. Eli web-suunnittelun tärkeys …

Pienyritysten yleisimmät virheet verkkosivustolla Lue lisää »

Kuinka järjestän verkkokurssin ja tienaan sillä?

Verkkokurssin pitäminen omalla WordPress-sivulla Verkkokurssit ovat nyt muotia. Todennäköisesti olet ainakin haaveillut oman verkkokurssisi pitämisestä, kun luet tätä postausta. Olet oikeilla jäljillä, verkkokurssit ovat loistava tapa saada passiivista tuloa ja skaalata omaa liikeideaa. Hyvän verkkokurssin tekeminen ja sen myyminen ei varsinkaan ole helppoa. Tämän postauksen luettuasi pystyt väistämään suurimmat sudenkuopat omaa verkkokurssiasi tehdessä.  Ota haltuun …

Kuinka järjestän verkkokurssin ja tienaan sillä? Lue lisää »

Kolme syytä, miksi call-to-action on tärkeä

Esimerkki call-to-action: Seuraa meitä somessa, seuraa tiliäni, lue lisää jne. Call-to-actionilla (CTA), eli toimintakehotteella, on mahdollisuus motivoida yleisöä ottamaan askeleita tullaksesi asiakkaaksi. Call-to-action voi olla määräävä tekijä, miksi joku päätyy asiakkaaksesi. Usein kuulee muiden sanovan, että CTA on verkkosivustosi tai mainoskampanjasi tärkein ominaisuus. Eli et selvästikään halua tehdä sitä virhettä ja ohittaa CTA:n. Tässä kolme …

Kolme syytä, miksi call-to-action on tärkeä Lue lisää »

Eikö brändäys olekaan vain suuryrityksille? Lue tästä vinkit pienyrityksen brändäykseen!

yrityksen brändäyksen sanastoa Yrityksen brändi sisältää yrityksen tuotteet, palvelut sekä arvolupauksen. Brändi muodostuu siitä, miten yritys toimii, mitä se kertoo itsestään ja miltä se näyttää. Monet ajattelevat brändin olevan lähinnä yrityksen ulkoinen olomuoto. Yrityksen logo, yhtenevä tyyli kaikessa viestinnässä ja sloganit ovat toki tärkeitä, mutta vielä niitä tärkeämpi on mielikuva yrityksestäsi. Mielikuvaan panostamisen ei välttämättä …

Eikö brändäys olekaan vain suuryrityksille? Lue tästä vinkit pienyrityksen brändäykseen! Lue lisää »

5 Syytä miksi yrityksesi tulisi hakukoneoptimoida nettisivusi

Millaiset ovat hyvät nettisivut? Monet brändit ja yritykset tietävät tarvitsevansa hakukoneoptimointia, sillä se parantaa varmasti verkkosivuston yleistä haettavuutta ja näkyvyyttä, mutta mitä muuta todellista arvoa se tarjoaa? Miksi hakukoneoptimointi (SEO) on niin tärkeä? Nämä viisi eri syytä selkeyttää, miksi yritykset tarvitsevat hakukoneoptimointia viedäkseen brändinsä seuraavalle tasolle. Ota haltuun myös sosiaalinen mediamme, jaamme viikottain kiinnostavaa sisältöä! Facebook Linkedin 1. …

5 Syytä miksi yrityksesi tulisi hakukoneoptimoida nettisivusi Lue lisää »

Millaiset ovat hyvät nettisivut ja mistä saan sellaiset?

Millaiset ovat hyvät nettisivut? Millaiset ovat hyvät verkkosivut? Mitä niiden tulisi sisältää? Mitä niissä ei missään nimessä saisi olla? Universaalia vastausta ei voi antaa, mutta käydään läpi mielestämme hyvien verkkosivujen 5 tärkeintä ominaisuutta. Verkkosivuja tehdessä tärkeintä on miettiä, että kelle niitä tekee. Oikeanlaiset sivut vetoavat sinun kohderyhmääsi haluamallasi tavalla. Hyvät nettisivut herättävät potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen …

Millaiset ovat hyvät nettisivut ja mistä saan sellaiset? Lue lisää »

Tarvitsenko nettisivut, vaikka liiketoimintani on pientä? Kyllä tarvitset. Tässä 5 syytä miksi.

Jos olet yrittäjä, olet varmasti miettinyt sitä, että tarvitsetko itsellesi nettisivut. Säästetään sinun aikaasi ja tässä sinulle suora vastaus: Tarvitset, ja hyvät sellaiset. Nettisivut, jotka on suunniteltu hyvin, brändätty ja näyttävät ammattimaiselta. Kuluttajakäyttäytyminen on siirtynyt perinteisestä kivijalkamyymälöistä kohti digitaalista kaupankäyntiä. Esimerkiksi, osa meistä varmaan muistaa ajan, jolloin puhelinluettelo oli iso asia. Kun useammat ihmiset alkoivat …

Tarvitsenko nettisivut, vaikka liiketoimintani on pientä? Kyllä tarvitset. Tässä 5 syytä miksi. Lue lisää »