5 Syytä miksi yrityksesi tulisi hakukoneoptimoida nettisivusi

Millaiset ovat hyvät nettisivut?

Monet brändit ja yritykset tietävät tarvitsevansa hakukoneoptimointia, sillä se parantaa varmasti verkkosivuston yleistä haettavuutta ja näkyvyyttä, mutta mitä muuta todellista arvoa se tarjoaa? Miksi hakukoneoptimointi (SEO) on niin tärkeä? Nämä viisi eri syytä selkeyttää, miksi yritykset tarvitsevat hakukoneoptimointia viedäkseen brändinsä seuraavalle tasolle.

Ota haltuun myös sosiaalinen mediamme, jaamme viikottain kiinnostavaa sisältöä!

1. Orgaaninen haku on useimmiten verkkosivuston liikenteen ensisijainen lähde

Orgaanisella haulla on merkittävä osa useimpien yritysten verkkosivustojen suorituskykyä, samoin kuin se toimii kriittisenä tekijänä potentiaalisten asiakkaiden sitouttamisesta yrityksen palveluihin.

Kuten markkinoijat tietävät, Google omistaa huomattavasti suuremman osan hakumarkkinoista kuin kilpailijat, kuten Yahoo, Bing, Baidu, Yandex, DuckDuckGo ja monet muut.

Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki hakukoneet eivät edistäisi brändin näkyvyyttä, mutta Googlen markkinaosuus hakukonemarkkinoista on noin 75 prosenttia. Se on siis selkeä markkinaohtaja, joten yhteistyöhön Googlen kanssa kannattaa panostaa.

Koska Google ja muut hakukoneet toimivat luotettavina lähteinä, ne toimivat aina brändin eduksi. Laadukas hakukoneoptimointi ja korkealaatuinen verkkosivusto auttavat brändejä pääsemään hakukoneessa hyville sijoille.

2. Hakukoneoptimointi rakentaa luottamusta ja uskottavuutta

Kaikkien hakukoneoptimointiyritysten tavoitteena on luoda vahva perusta verkkosivustolle, jolla on puhdas ja tehokas käyttökokemus, joka on helposti löydettävissä hakokoneissa brändin ja sen digitaalisten ominaisuuksien ansiosta.

Brändin rakentaminen julkisuuteen vaatii kärsivällisyyttä, vaivaa ja sitoutumista, mutta ns. “oikotie” brändin vahvistamiseen on tehdä hakukoneoptimointi alusta loppuun huolella. 

3. Hakukoneoptimointi tarjoaa paremman käyttäjäkokemuksen

Kaikki haluavat paremman orgaanisen sijoituksen ja maksimaalisen näkyvyyden. Harva tajuaa, että optimaalisella käyttökokemuksella on iso rooli sinne pääsemiseen.

Google on oppinut tulkitsemaan suotuisaa tai epäsuotuisaa käyttökokemusta, ja positiivisesta käyttäjäkokemuksesta on tullut keskeinen tekijä verkkosivuston menestyksessä. Asiakkaat siis tietävät mitä haluavat. Jos he eivät löydä sitä, siellä on ongelma. Ja näin suorituskyky kärsii.

Selkeä esimerkki vahvan käyttökokemuksen luomisesta on se, kuinka Google on tullut yhä enemmän vastauskoneeksi, joka tarjoaa haluttua tietoa suoraan SERP: issä (hakukoneiden tulossivuilla) käyttäjille.

Tarkoituksena on tarjota käyttäjille etsimäänsä tietoa vähemmän napsautuksia, nopeasti ja helposti.

4. Paikallinen hakukoneoptimointi lisää sitoutumista, liikennettä ja tuloksia.

Matkapuhelinliikenteen kasvaessa ja kasvavan hallinnan myötä paikallisesta hausta on tullut olennainen osa pienten ja keskisuurten yritysten menestystä. 

Paikallisen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on optimoida digitaaliset ominaisuutesi tietylle alueelle, jotta ihmiset löytävät sinut nopeasti ja helposti, asettamalla heidät askeleen lähemmäksi kauppaasi. Paikalliset optimoinnit keskittyvät tiettyihin kaupunkeihin, kaupunkeihin, alueisiin ja jopa valtioihin, jotta voidaan luoda elinkelpoinen väline brändin viestintään paikallisella tasolla.

Hakukoneoptimointi-ammattilaiset tekevät tämän optimoimalla brändin verkkosivuston ja sen sisällön, mukaan lukien paikalliset viittaukset ja käänteiset linkit sekä paikalliset luettelot, jotka liittyvät brändin sijainti- ja yrityssektoriin.

5. Hakukonekoneoptimointi vaikuttaa ostosykliin

Asiakkaat tekevät tutkimusta. Se on yksi Internetin suurimmista eduista ostajan kannalta. 

Hakukoneoptimointi-taktiikoiden avulla viestien välittäminen hyvistä tarjouksista, uraauurtavista tuotteista ja / tai palveluista vaikuttaa merkittävästi siihen, miten asiakkaat voivat luottaa brändiisi. asiakkaille. Se vaikuttaa epäilemättä myös ostosykliin positiivisella tavalla, kun se tehdään oikein.

Brändien on oltava näkyvissä paikoissa, jotta ihmiset päätyvät ostamaan yrityksesi tuotteita tai palveluita.. Paikallinen SEO parantaa tätä näkyvyyttä ja antaa potentiaalisten asiakkaiden löytää vastaukset heidän ongelmiinsa.

verkko design työntekijä
Jarno Ylilehto
Yrittäjä
Ota haltuun myös sosiaalinen mediamme, jaamme viikottain kiinnostavaa sisältöä!